سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

دانشگاه های پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

دانشگاه‌های پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

دانشگاه‌های پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی تعداد قابل توجهی دارند که در جذب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی موفق بوده‌اند. ایتالیا کشور بسیار مدرن و پیشرفته‌ای است که با دارا بودن تجهیزات و علم بالا داشجویان فوق حرفه،ای در مقاطح مختلف تربیت نموده و همواره در تلاش برای به روز کردن دانشگاه،های خود می‌باشد. در زیر برخی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی با زبان انگلیسی ذکر شده است:

دانشگاه پزشکی بولونیا، دانشگاه پزشکی پادوا، دانشگاه پزشکی میلان، دانشگاه پزشکی روم تور ورگاتا، دانشگاه پزشکی تورینو، دانشگاه پزشکی فلورانس ، دانشگاه پزشکی پاویا، دانشگاه پزشکی جنوا

تمامی دانشگاه‌های نام برده شده آموزش‌های خود را در زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌دهند که از تمام کشورهای دنیا به جذب بهترین دانشجویان پرداخته‌اند. همچنین به زبان ایتالیایی که زبان رسمی کشور است نیز در این دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که برای دانشجویانی که مسلط به این زبان هستند نکته مثبتی محسوب می‌شود. قابل گفتن است که در این بین دانشگاه بولونیا حرف اول را می‌زند و به عنوان بهترین دانشگاه پزشکی در ایتالیا شناخته می‌شود که بالاترین رتبه را بین دیگر دانشگاه‌ها کسب نموده است. کیفیت آموزش، تخصص و سطح علمی این دانشگاه‌ها بسیار بالا است و تحصیل در هر کدام می‌تواند پزشک قابل و شایسته‌ای از شما به وجود آورد. مدارک ارائه شده توسط این دانشگاه‌ها بسیار معتبر هستند و اهمیت بسیار بالایی در اروپا، ایران، ایالات متحده و بسیاری از دیگر کشورها دارند.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند ابتدا باید درباره شرایط زندگی در ایتالیا اطلاعات کامل و کافی داشته باشند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب و برای اقامت ایتالیا و نیز دریافت کارت پرمیسو اقدام نمایند تا بتوانند بدون ریجکتی ویزای ایتالیا در کوتاه ترین زمان با صرف هزینه مناسب و کمترین ریسک برای مهاجرت به این کشور گام بردارند ، در این راستا توصیه ما به متقاضیان مهاجرت جهت دریافت تابعیت و شهروندی ایتالیا بهره مندی از مشاوره های رایگان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا و اطلاع از به روزترین اخبار مهاجرت ایتالیا است!

برای پذیرش در هر کدام از دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا باید آزمون مربوطه را با نمره قبولی پشت سر بگذارید. برخی از دانشگاه‌ها شرایط متفاوتی دارند و آزمون IMAT را تنها ملاک ورود به دانشگاه نمی‌دانند و باید در آزمون‌های دیگری نیز شرکت نمایید. ظرفیت هر دانشگاه نیز متفاوت می‌باشد و هر سال ممکن است که تغییر کند. همچنین آزمون تافل و آزمون آیلتس که از معتبرترین آزمون‌ها در سراسر جهان هستند برای ورود به دانشگاه‌ها با نمره قبولی مورد نیاز لازم می‌باشد و باید نسبت به دریافت آنها و ارائه به دانشگاه اقدام کنید. برای دانشجویان بین‌المللی ظرفیت مشخصی وجود دارد و ثبت‌نام و پذیرش در آنها به صورت هر ساله امکان‌پذیر است که از پیش اعلام می‌شود.

رشته‌های تخصصی بسیار گوناگون و متنوعی در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود که می‌توانید بنا بر استعداد و علاقه خود در رشته مورد نظر تحصیل نمایید. داروسازی از جمله رشته‌های پرطرفدار در بین دانشجویان بین‌المللی می‌باشد که آموزش‌های آن در سطح بسیار بالایی ارائه می‌شوند.

اعتبار و سابقه آموزشی در دانشگاه‌های ایتالیا بسیار قابل توجه است که می‌تواند مسیر بسیار خوبی برای ورود به بازار کار در آینده نیز برای شما عزیزان چه در این کشور و چه در کشورهای دیگر باشد. این مراکز آکادمیک ویژگی و مزایای متعددی دارند که از بین آنها می‌توان به هرینه مناسب و مقرون به صرفه و امکان تحصیل به زبان انگلیسی اشاره نمود. علاوه بر آن دانشجویان می‌توانند علاوه بر تحصیل در این دانشگاه‌ها به انجام کارهای دانشجویی پرداخته و بخش قابل توجهی از هزینه تحصیل و زندگی خود در کشور ایتالیا را به دست آورند. کار دانشجویی علاوه بر ایجاد درآمد می‌تواند به هر چه بهتر شدن رزومه شما کمک کند که در آینده کار مناسب با درآمد بالا به دست آورید.

حتی می توانید با کسب نمره‌های بالا و با بهره بردن از مدرک پزشکی خود در این کشور فرصت شغلی پیدا نموده و به صورت دائم در آن اقامت کسب کنید. دانشجویان و افراد عزیزی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی را دارند می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این وبسایت ارتباط برقرار نمایند. کارشناسان مربوطه شما را زمینه اطلاع از نوع مهاجرت، شرایط و هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا راهنمایی می‌کنند تا به درستی تصمیم‌گیری کنید.

رشته های پیراپزشکی در ایتالیا

شرایط پذیرش در دانشگاه های مختلف برای تحصیل در رشته های پیراپزشکی کاملا متفاوت است. اگر قصد تحصیل در دوره های پیراپزشکی در خارج از کشور را دارید، باید نمرات مهارت زبان انگلیسی را برای هر یک از آزمون ها مانند آیلتس، تافل ، یا آزمون PTE انجام دهید. بیانیه هدف (SOP) و همچنین توصیه نامه (LORs) در زمان درخواست ارائه دهید. رشته‌های پیراپزشکی از پرطرفدارترین رشته‌های پزشکی هستند که بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در آنها به کشورهای مختلف مهاجرت می‌کنند. ایتالیا یکی از بهترین کشورهای مقصد برای تحصیل در این دسته از رشته‌ها می‌باشد که در دانشگا‌ه‌های فوق تخصصی به تحصیل آنها پرداخته می‌شود. در زیر برخی از رشته‌های پیراپزشکی برای اطلاعات بیشتر آورده شده است:

مامایی، داروسازی، هوشبری، فیزیوتراپی، رادیولوژی، بیولوژی، علوم آزمایشگاهی، ژنتیک

رشته‌های دیگری نیز در حوزه پیراپزشکی وجود دارد که توسط بهترین اساتید در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا تدریس داده می‌شود و به پذیرش دانشجویان بین‌المللی توسط این مراکز پراخته می‌شود. ایتالیا برای دانشجویان ایرانی گزینه بسیار مناسبی در رشته‌های پیراپزشکی می‌باشد چرا که مزایای زیادی دارد که از بین آنها می‌توان به مقرون به صرفه بودن هزینه‌های تحصیل اشاره نمود. رشته‌های پیراپزشکی پس از رشته های پزشکی بیشترین محبویت را از آن خود نموده‌اند و بیشترین دانشجو را به خود اختصاص داده‌اند.

علاوه بر اخذ مدرک در هر کدام از این رشته‌ها باید دوره‌های آموزشی آنها را بگذرانید که در افزایش بار علمی شما بسیار موثر می‌باشند. همچنین به دلیل معتبر بودن دانشگاه و مدارک دریافت شده توسط آنها می‌توانید به راحتی به بازار کار وارد شوید. از جمله دانشگاه‌هایی که به ارائه و تحصیل رشته‌های پیراپزشکی می‌پردازند می‌توان به دانشگاه میلان، دانشگاه پادوا، دانشگاه بیوپزشکی رم، دانشگاه پالرمو، دانشگاه پاویا و… اشاره نمود که شرایط ثبت‌نام و تحصیل در هر کدام با دیگری متفاوت است و باید در ابتدا به تحقیق درباره آنها بپردازید. برنامه‌های آموزشی متنوعی به دانشجویان پیراپزشکی ارائه می‌شود که کیفیت بسیار بالایی دارند.

علاوه بر کارشناسی می‌توانید در دیگر مقاطع مانند کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل در هر کدام از رشته‌های نام برده شده بپردازید. برخی از رشته‌های پیراپزشکی شامل زیر شاخه هایی می‌باشند که به صورت کاملا تخصصی و متمرکز با توجه به علاقه و استعداد خود در هر کدام می‌توانید تحصیل کنید. برای تحصیل در این رشته‌ها باید در آزمون IMAT شرکت نموده و نمره قبولی را کسب کنید که تنها شامل برخی از رشته‌ها که حساسیت بالایی دارند می‌شود. سوابق تحصیلی نیز برای پذیرش شما در رشته‌های پیراپزشکی شرط مهمی تلقی می‌شود. خوب است بدانید که بازار کار رشته‌های پیراپزشکی در اروپا در شرایط مطلوب وجود دارد.

مدت زمان دریافت مدرک پزشکی در ایتالیا

تحصیل و آموزش دوره‌های پزشکی در ایتالیا طرفداران بسیار زیادی دارد که باید با تلاش و کوشش در این راه قدم بردارید و از مزایا و امکانات آن که در ادامه عنوان شده است برخوردرا شوید. مدت زمان دریافت مدرک پزشکی در ایتالیا بسته به مقاطع گوناگون آن متفاوت می‌باشد. اگر در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنید 6 سال طول می‌کشد تا بتوانید مدرک آن را اخذ کنید. این مدت زمان به دو دوره 3 ساله تقسیم می‌شود. شما در دوره اول دروس بالینی و نظری را می‌گذرانید که می‌توان در 2 سال نیز این دوره را پشت سر گذاشت. در این دوره می‌توانید موضوعاتی مانند آناتومی، بیوشیمی، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی و فیزیولوژی را درک کنید که به صورت بالینی در اختیار شما قرار داده می‌شود.

این موضوعات دارای جنبه عمومی هستند و شما را برای دوره بعدی که عملی می‌باشد آماده می‌کند. در دوره دوم که به دوره کلینیکال معروف است به آموزش جراحی عمومی، پاتولوژی، امراض زنانه، بیماری‌های داخلی و… پرداخته می‌شود. در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا شما می‌توانید علاوه بر مهارت‌های نظری، مهار‌ت‌های عملی را به خوبی آموزش دیده و مدرک خود را تا پایان فارغ‌التحصیلی دریافت کنید. گذراندن تمام دوره‌ها ضروری است که بین 4 تا 6 سال مدت زمان نیاز دارد. در این زمان 12 ترم تکمیلی را می‌گذرانید که شامل 360 واحد می‌باشد و 60 واحد آن به دوره‌های عملی اختصاص پیدا می‌کند. تعداد واحدها از نظر دوره‌های نظری و عملی در هر دانشگاه دارای تفاوت می‌باشد که در سایت رسمی آن عنوان شده است.

اگر قصد ادامه تحصیل در هر کدام از رشته‌های تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های ایتالیا را دارید باید 3 تا 6 سال دیگر به تحصیل ادامه دهید. به طور کلی 10 تا 12 سال برای تبدیل شدن به یک پزشک تخصصی در دانشگاه‌های ایتالیا زمان لازم می‌باشد. پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانید به عنوان یک پزشک حرفه‌ای با مدرک معتبر در هر کشوری شروع به کار کنید. مدت زمان کسب مدرک پزشکی در ایتالیا زمان بسیار خوبی برای افراد 18 تا 35 ساله می‌باشد که در این سن می‌توانید به اپلای و پذیرش در هر کدام از دانشگاه‌های این کشور اقدام کنید. در سایت اختصاصی هر کدام از دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا می‌توانید زمانی که برای گرفتن مدرک پزشکی طول می‌کشد را ملاحظه نمایید. به عنوان مثال در دانشگاه‌های میلان، سیه نا و هیومنیتاس به زمان اخذ مدرک اشاره شده که 6 سال می باشد و علاوه بر آن تعداد واحدها درج شده است. همچنین برای تحصیل در رشته دندان‌پزشکی باید 5 تا 6 سال زمان برای تحصیل و گرفتن مدرک آن صرف کنید. دانشجویان دوره‌های پزشکی را می‌توانند به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا بگذرانند که این دوره‌ها طیف بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شوند و انواع سمینار، فعالیت‌های عملی گروهی، کار آزمایشگاهی، کاریابی وسخنرانی‌های حرفه‌ای پزشکی را در بر می‌گیرد. در واقع در دوره 6 ساله پزشکی در ایتالیا می‌توانید حرفه‌ای ترین دوره‌های آموزشی را با موفقیت پشت سر بگذارید و تبدیل به یک پزشک حاذق و توانمند شوید.

همچنین مدرک دریافت شده از این دانشگاه‌ها بسیار معتبر هستند و می‌توانید در هر کشوری که تمایل دارید به خصوص کشورهای اروپایی با آن فعالیت نمایید. دانشگاه‌های ایتالیا بسیار قدیمی و معتبر هستند که با مدارک آنها می‌توان در هر جای دنیا مشغول به کار شد. این فرصت ویژه برای دانشجویان بین‌المللی توسط دولت ایتالیا به وجود آمده است تا کمک بزرگی به جامعه پزشکان شود و در نهایت به سلامت جسم و روان بشریت کمک شایانی می‌کند. دانشجویان خارجی و بین‌المللی عزیز در مدت زمانی که برای دریافت مدرک پزشکی خود در دانشگاه‌های ایتالیا تلاش می‌کنند می‌توانند از انواع خدمات رفاهی، امکان دریافت بورسیه، بیمه عمومی ایتالیا، دریافت انواع آموزش‌های باکیفیت و… بهره‌مند شوند.

این مطلب ادامه دارد..

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ویزای ایتالیا

·       ویزای شینگن

·       ویزای شینگن ایتالیا

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون ناتی

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون GRE

·       آزمون دولینگو